مشروط بودن صحت عبادات به اعتقاد به ولایت ائمه اثنا عشر علیهم السلام


علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:


صحت عبادت مشروط است به اعتقاد به امامت ائمه اثنا عشر صلوات الله عليهم است و بدون آن عبادت ثمره‌ای نمی‌بخشد بلکه باعث عقاب می‌شود و این معنی اجماعی علمای شیعه است، و احادیث در این باب متواتر است، چنانچه ابن بابویه به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده است که چون بنده را در مقام حساب نزد خداوند عالمیان می‌دارند، اول چیزی که از از سوال می‌کنند از نماز و زكات و روزه و حج و ولایت ما اهل بیت است، پس اگر اقرار به ولایت داشته و بر آن حال مرده باشد نماز و روزه و زكات و حجش را قبول می‌کنند، و اگر اقرار به ولایت ما نداشته هیچ عملی را از اعمال او را قبول نمی‌کنند.


عین الحیات، تالیف علامه مجلسی، صفحه ۱۹۳، چاپ انتشارات انوار المهدی علیه السلام



مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها